یکشنبه, ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ۰۰:۰۰ ۷۵۷۷ چچ مراحل صدور پروانه ساختمانی در شهرداری اسلامشهر مراحل صدور پروانه ساختمانی در شهرداری اسلامشهر 1. در اولین مراحل صدور پروانه ساختمانی، مالک با ارائه مدارک مالکیت نسبت به دریافت و پرداخت عوارض نوسازی اقدام و سپس درخواست خود را کتباً به شهرداری اعلام می نماید.2. پس از اقدام فوق و بازدید زمین توسط شهرداری و سپس کروکی وضع موجود و گزارش به طرح تفضیلی شهرداری، بررسی لازم انجام، و میزان تراکم و میزان اصلاحی مشخص و به بروکف ارسال و مورد قضاوت و اظهارنظر کارشناسان مربوطه واقع می شود.3. دستور نقشه صادر و به دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان استان تهران مستقر در اسلامشهر ارجاع میگردد .4. مالک بعد از ارجاع دستور نقشه صادره از شهرداری به سازمان نظام مهندسی مراجعه و با هماهنگی و انتخاب سازمان نظام مهندسی نسبت به تعیین مهندسین طراح و ناظر (4 طراح و 4 ناظر در رشته های عمران، معماری، برق و مکانیک ) اقدام می نماید. 5. مالک با مراجعه به مهندسین طراح در چهار حوزه و اخذ نقشههای معماری، سازه، برق، مکانیک و آزمایش مکانیک خاک، و نیز اخذ برگه های تعهد مهندس ناظر، محاسب و ... به منطقه مربویطه شهرداری مراجعه می نماید.6. پس از تأئید نقشهها در منقطه مربوطه و بعد از انجام مراحل فوق مالک و مهندسین مربوطه با در دست داشتن برگههای مخصوص مهندسی طراح و نقشههای کامل شده به دفتر نظام مهندسی مراجعه و پس از معرفی ناظر هماهنگ کننده و سایر مهندسین ناظردر حوزههای دیگر ... کنترل ظرفیت و صلاحیت طراح و مجری وکنترل و بررسی گردیده و ضمن مهمور نمودن برگههای محضری و نقشهها توسط دفتر نمایندگی نظام مهندسی به دفتر اسناد رسمی جهت گواهی امضاء مراجعه می نماید.7. سپس مالک با کلیه مدارک و نقشهها به شهرداری منطقه مربوطه مراجعه و نقشههای معماری توسط حوزه شهرسازی کنترل و نواقص مربوطه اعلان میگردد .8. پس از تأیید نقشهها ، تکمیل مدارک ، اخذ استعلامات مربوطه و صدور فیش اداره درآمد ضمن پرداخت عوارض و مفاصا حساب اداره درآمد . برای نقشههای کمتر از 600 ششصد متر مربع در مناطق و با متراژ بیشتر از 600 متر مربع جهت کنترل نهائی به شهرداری مرکز ارسال و پس از کنترلهای لازم پروانه صادر میگردد. آدرس کوتاه شده: https://www.eslamshahr.ir/s/mfaq5J